Tuesday 22 May 2012

SURAT BUAT AWAK


Bila saya dah tiada nanti saya harap awak gembira dengan isi isi hidup awak yang sekarang ni. Awak jaga lah diri awak macam awak jaga diri saya macam dulu kita bersama. Maafkan saya kalau saya ada buat awak terguris dan sedih selama ini. Saya harap awak maafkan saya dan tak sedih dengan pemergian saya. Itu saja yang saya harapkan. Hati saya sentiasa ada awak, selalu merindui awak disitu. Setiap hari saya tengok awak dari sini.
Ingat lagi saya masa dulu, awak selalu belikan bunga Matahari dekat saya. Saya simpankan? Saya simpan dekat kereta awak. Awak selalu marah saya sebab saya tak bawakbalik bunga awak bagi tu. Maafkan saya ye? Saya saja nak tengok awak marah. Nanti saya dah tiada tak dapat lagi  tengok muka marah awak tu. Saya harap suatu hari nanti awak akan dapat penganti bunga matahari tu. Mungkin yang lebih sempurna dari saya dan lebih bagus dan baik menjaga awak dari saya. Maaf sebab tinggalkan awak macam tu.

Awak sedih ke? Jangan lah sedih sedih ye? Kalau awak sedih saya disini pun akan ikut sedih. Bila sedih nanti hujan. Awak nak harian awak hujan sentiasa ke? Jadi senyumlah untuk saya disini. Mak saya kata orang yang pergi akan tinggal di atas langit bersama awan yang biru itu. Jadi saya sentiasa bersama awak, tak pernah tinggalkan awak.

Ni saya ade simpan bunga matahari mula mula awak bagi dekat saya. Maaf kalau dah layu, dah tak lawa dan tertarik macam dulu. Kenapa saya simpan? Sebab saya tahu hari ni akan datang akhirnya. Matahari saya bukan lah bunga itu, tapi AWAK. Awak lah mentari saya yang bersinar setiap hari.


P/s ; pemberian surat kekasihnye yang pergi kepada si laki.